یکی از چالش های واحد منابع انسانی ، مدیریت احکام و قراردادهای پرسنل می باشد ، فرآیندهایی مانند تمدید قرارداد، تسویه حساب، جابجایی و تغییر مزایای پرسنل می‌تواند بصورت غیرحضوری، اتوماتیک و الکترونیک در شرکت ها صورت پذیرد. با کمک این ماژول این فرآیندها مکانیزه خواهد شد.
داستان موفقیت شرکت نفت ستاره خلیج فارس

داستان موفقیت شرکت نفت ستاره خلیج فارس

معرفی شرکت نفت ستاره خلیج فارس

پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌ فارس که نام رسمی آن شرکت نفت ستاره خلیج ‌فارس است، به ‌عنوان نخستین پالایشگاه طراحی شده براساس خوراک میعانات گازی با ظرفیت ۳۶۰ هزار بشکه در روز شامل واحدهای تقطیر، پالایش گاز مایع، تبدیل کاتالیستی، پالایش نفتا، ایزومریزاسیون، پالایش نفت سفید و نفت گاز با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت در کنار پالایشگاه نفت بندرعباس احداث شده ‌است.

ساخت این پالایشگاه با ۷۰۰ هکتار مساحت از سال ۱۳۸۵ آغاز و در پایان سال ۱۳۹۷ سه فاز نخست آن به بهره‌برداری رسید و اکنون این شرکت با تکیه بر سرمایه انسانی خود که شمار آن به عددی بالغ بر4000نفر نیروی متخصص می‌رسد، توانسته به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی در جهان ‌باشد.


نیاز اصلی کسب‌وکار

در شرکت نفت ستاره خلیج فارس با توجه به تعداد بالای کارکنان، پیش‌برد و مدیریت فرآیندهای تمدید قرارداد یا تسویه حساب پرسنل به شکل دستی یا اکسلی و غیر یکپارچه با سیستم‌های کارگزینی و جبران خدمات راهکاران؛ عملی بسیار دشوار بود.

 همچنین تهیه گزارشات مورد نیاز واحدهای مدیریت و منابع انسانی درصد بالایی از خطای انسانی را شامل می‌شد و گزارشات دقیقی از تمدید قراردادهای این تعداد پرسنل قابل دسترسی نبود.

بنابراین ایجاد یک بستر برای حفظ و نگهداری اطلاعات قرارداد تک‌تک پرسنل سازمان به دلیل حجم بالای امور محوله به واحد منابع انسانی برای مجموعه یک موضوع مهم به حساب می‌آمد.

همچنین گزارش و آمار دقیق و سیستمی از روند تسویه حساب پرسنل یا تعداد پرسنل مورد نیاز برای جذب و استخدام واحدهای مختلف در دست نبود.


آقای مهندس بحرینی مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات و مهندس ذاکری مدیر نرم‌افزار شرکت در خصوص استقرار راهکار مدیریت احکام و قرارادهای کارکنان می‌گویند:

با استقرار و به‌کارگیری ماژول مدیریت احکام و قراردادهای کارکنان، اطلاعات قراردادهای تمام پرسنل در راهکاران نگهداری می‌شود و درخواست تمدید آن به شکل تکی و گروهی، اتوماتیک صادر می‌شود.

 با بستر ایجاد شده تمام اطلاعات به شکل یکپارچه در دسترس بوده، همچنین تسویه حساب، جابجایی و تغییر مزایای پرسنل به شکل غیرحضوری و اتوماتیک انجام می‌شود که تمام مراحل سهل و آسان شده است.

مهندس بحرینی و مهندس ذاکری در مورد مزایای به‌کارگیری این ماژول می‌گویند:

  • مدیریت و کنترل درخواست‌ها طبق ضوابط سازمان
  • حذف کاغذ و چرخش فرایند تمدید قرارداد و تسویه حساب
  • صدور اتوماتیک درخواست برای قراردادهایی با نزدیک‌ترین تاریخ‌های پایان
  • دریافت نظرات واحدهای مختلف در خصوص کارمند برای تسویه‌حساب در بستر راهکاران
  • رسیدن فرم تسویه‌حساب به واحد حقوق و دستمزد و ارتباط آن با جبران خدمات
  • گردش فرآیند تمدید قرارداد براساس مدل سازمانی از پیش تعیین شده