صنعت بازیافت فلزات اساسی، یک صنعت مهم و اساسی در کشور بشمار می آید که طی آن ضایعات و قراضه های آهن و فولاد جمع آوری و با ذوب و تبدیل به شمش، قابلیت استفاده در صنعت را پیدا می کنند.
داستان موفقیت مجتمع تولیدی و صنعتی شمش منطقه آزاد انزلی

داستان موفقیت مجتمع تولیدی و صنعتی شمش منطقه آزاد انزلی


شرکت: مجتمع تولیدی و صنعتی شمش منطقه آزاد انزلی

صنعت: تولید و ریخته‌گری آهن و فولاد پایه

موقعیت‌های مکانی: انزلی

راهکارهای مورد استفاده در شرکت: دفترکل، انبار، فروش، دریافت و پرداخت، کارگزینی، مدیریت تردد، جبران خدمات و مدیریت قراضه اکوسیستم بازار


درباره شرکت مجتمع تولیدی و صنعتی شمش منطقه آزاد انزلی

کارخانه شمش انزلی با بیش از 20 سال فعالیت به عنوان یکی از پیشروان صنعت فولاد در ایران، تولید انواع شمش فولادی با کیفیت بالا را هدف قرار داده است. این کارخانه با تکیه بر استانداردهای بین‌المللی محصولات خود را با دقت و کنترل کیفی دقیق تولید و تامین می‌کند تا نیازهای صنایع مختلف داخلی و خارجی را به بهترین شکل ممکن برآورده سازد. در حال حاضر بیش از 300 نفر پرسنل در این شرکت فعالیت دارند. همکاری شرکت با همکاران سیستم از سال 1401 آغاز شد. مهم‌ترین دلیل این همکاری جامعیت سیستم نرم‌افزاری ERP راهکاران و پوشش‌دهی تمامی فرایندها است.


نیازهای نرم‌افزاری شرکت مجتمع تولیدی و صنعتی شمش منطقه آزاد انزلی

یکی از مواد اولیه اصلی این کارخانه برای تولید شمش، آهن قراضه است. یکی از مواد اولیه اصلی این کارخانه برای تولید، آهن قراضه است. ماهیت آهن قراضه به‌گونه‌ای است که امکان خطا و تقلب در تامین آن زیاد است و با توجه به حجم بالای خرید اثرات مالی این خطا بیشتر می‌شود. سالانه بیش از 80 هزار تن خرید آهن قراضه در این شرکت انجام می‌شود. بار قراضه معمولا توسط پرسنل شرکت تفکیک می‌شود و نیاز است یک ارزیاب، عملیات ارزیابی و تفکیک بار قراضه را انجام دهد. در این مرحله ارزیاب باید عکس های گرفته شده را داخل نرم‌افزاری آپلود کند و در ادامه اطلاعات محموله به همراه مستندات برای بررسی و تایید و انجام محاسبات به واحد مالی ارسال شود. محاسبه مبلغ پرداختی به تامین‏ کننده نیز در این مرحله صورت می پذیرد.

با توجه به تراکنش مالی بسیار بالای خرید این کالا، مدیریت فرایند خرید آن اهمیت چند برابری پیدا می کند.


ارزش افزوده‌های استفاده از ماژول مدیریت قراضه اکوسیستم بازار در شرکت مجتمع تولیدی و صنعتی شمش منطقه آزاد انزلی

پیاده‌سازی مدیریت قراضه با هدف سهولت در ثبت، پردازش و ارزیابی قراضه های ورودی در صنایع فولادی است و بدین شکل پیش می‌رود که در لحظه از بار عکس گرفته، بارگذاری و پس از آن سند انبار صادر می‌شود. قبل از استفاده این ماژول، ارزیابی‌ها به شکل کاغذی انجام میشد و همین امر امکان اشتباه و خطا در محاسبات را افزایش میداد. در حال حاضر ارزیابی‌ها سیستمی و به درستی پیش می‌رود و با توجه به سیاست‌های شرکت در ارتباط با قیمت‌گذاری، پاداش تامین کننده و سایر ساختارها که وجوه مختلف دارد با استفاده از این ماژول و پس از پیاده‌سازی آن سیاست‌ها و قیمت‌گذاری آنلاین انجام می‌شود.


از زبان مشتری

آ. تقی‌زادگان (مدیر مهندسی سیستم ها و سازمان) – آ. علی‌نژاد (سرپرست سیستم ها و روش ها) شرکت شمش منطقه آزاد انزلی

شرکت بیلدپارتنر نیازسنجی درستی انجام داده و ماژول متناسب با نیاز و با کیفیت طراحی و عرضه کرد. پیاده‌سازی این ماژول در شرکت‌مان به خوبی انجام شد و تعامل سازنده‌ای برقرار شده است. بخش مهم تاثیرگذاری این ماژول در پیشبرد فرایندهای مالی در از بین بردن خطاهای مالی و اشتباهات محاسباتی این بخش است.