داستان موفقیت شرکت کالوپ
شرکت: کالوپ
صنعت: تولید و ریختهگری آهن و فولاد پایه (تولید کننده لولههای نفت، گاز، آب و مقاطع سازه¬های فولادی)
موقعیتهای مکانی: اصفهان – ساوه - تهران
راهکارهای مورد استفاده در شرکت کالوپ: دفترکل، فروش، انبار، دریافت و پرداخت، کارگزینی، جبران خدمات و خرید بورسی فولاد مبارکه اکوسیستم بازار
درباره شرکت کالوپ
شرکت کالوپ یکی از تولید کنندگان بزرگ فولادی (تولید کننده لولههای نفت، گاز، آب و مقاطع سازههای فولادی) بوده که با شرکت اعتماد سرمایه پرتوآ (تولید کننده مقاطع سبک و فوق سبک فولادی، انواع پوششهای لولههای فولادی و ریل آسانسور) سهامداران کاملا مشترک دارند.
مجموعه کارخانجات کالوپ از سال 1361 با هدف سرویسدهی به صنعت آبرسانی ، گاز رسانی و شبکههای نفت مورد نیاز کشور در دو محل اصفهان و ساوه تاسیس شد. این شرکت در بیش از 15 استان ایران پروژه در حال اجرا دارد و در حال حاضر تعداد 280 نفر پرسنل دارد. همکاری شرکت کالوپ با همکاران سیستم از سال 1401 آغاز شد. مهمترین دلیل این همکاری جامعیت سیستم نرمافزاری ERP راهکاران و پوششدهی تمامی فرایندها است.
نیازهای نرمافزاری شرکت کالوپ
در صنعتهای گوناگون و به ویژه صنعت مادر فولاد، شرکتهای فولادی برای خرید مواد اولیه از کارخانجات تولیدی (ورقهای فولادی) باید مایحتاج خود را از طریق خرید بورسی و دریافت اعتبار جهت گشایش اعتبار اسنادی از بانکهای عامل تأمین کند. پس از دریافت اعتبار، روند آمادهسازی سفارشات مشتری بر اساس اعتبارات ثبت شده انجام میگیرد.
شرکت کالوپ به واسطه واردات و صادرات فولاد در مقاطع ساختمانی، هر ماه خرید زیادی را از فولاد مبارکه دارد و برای کلافهایی که از کارخانه خریداری میکنند نیاز به سیستمی یکپارچه با راهکاران بود که بتواند صفر تا صد خرید از فولاد مبارکه از اعلامیه خرید، پیشفاکتور، نحوه پرداخت، اعتبار اسنادی و ... را در سیستم ثبت کرده و ثبت دستی فاکتورها به روش سیستمی انجام شود.
همچنین در قسمت BI نیاز است از زمانیکه اعلامیه خرید ثبت میشود امکان بررسی سفارش در راه از فرم اعلامیه خرید و ردیابی آن فراهم شود.
ارزش افزودههای استفاده از ماژول خرید بورسی فولاد مبارکه اکوسیستم بازار در شرکت کالوپ
ماژول خرید بورسی فولاد مبارکه علاوه بر واحد بازرگانی بر واحدهای انبار و کارخانه نیز تاثیر داشته است. به طور مثال، در گذشته به هنگام ثبت اسناد تحویل ، کارخانه باید منتظر میماند تمامی سندهای تحویل در سیستم به صورت دستی زده شود، سپس فایل اکسلی جهت ایجاد بچها بارگذاری شده و مجدد سندهای تحویل را باز کرده پس از ایجاد بچ مجدد ذخیره و تأئید میکردند. این فرایند 3 تا 4 ساعت زمان واحد بازرگانی را به خود اختصاص میداد و انبار در این مدت معطل پیشبرد فرایند واحد بازرگانی میشد. با خرید این محصول و تغییر فرایندی که شکل گرفته زمان این فرایند در واحد بازرگانی به 2 تا 3 دقیقه رسیده است. همچنین برای گزارش اگر ساعت 10 اعلام کنند که نیاز به گزارش دارند، ساعت 10:15 میتوانند خروجی گزارش را دریافت کنند.
از زبان مشتری
خانم خاوری (مدیریت تدارکات و بازرگانی) – خانم سالو (کارشناس ارشد بازرگانی) شرکت کالوپ
با پیادهسازی ماژول خرید بورسی، تغییری که در زمان و اختصاص نیرو برای ثبت عملیات سفارشات پیش آمده بسیار محسوس است. در یک روز تحویل 50 تا 60 کلاف را در سیستم ثبت میشود و ممکن است در طی 2 روز به 200 تا 300 کلاف برسد که در گذشته میبایست تمامی فرمهای تحویل را دستی ثبت میکردند و الان در ساعت کاری صرفهجویی شده و فقط کافی است گزارشات مورد نیاز را در سیستم بارگذاری کرده و از طذیق فرم سفارشات حمل شده فولاد مبارکه دکمه ثبت تحویل و ایجاد بچ را زده و تمامی اسناد به شکل خودکار در سیستم ثبت شوند و انجام فرایند 3 تا 4 ساعته به 2 تا 3 دقیقه کاهش یافته است.