با بهره گیری از ماژول مدیریت صدور پلاک، فرآیند صدور پلاک پس از سفارش محصول در ماژول فروش و تولید آغاز خواهد شد. با استفاده از این ماژول فرآیندهای آماده سازی ، پلاک گذاری ، صدور بارنامه ، صدور سند و ثبت اطلاعات مالک نهایی مکانیزه و مدیریت خواهد شد.
داستان موفقیت شرکت نیکران موتور پاسارگاد

داستان موفقیت شرکت نیکران موتور پاسارگاد

 معرفی شرکت نیکران موتور پاسارگاد

شرکت نیکران موتور پاسارگاد از سال 1394 فعالیت خود را در زمینه تولید انواع موتور سیکلت آغاز کرد و اکنون پس از گذشت 6 سال فعالیت مستمر به عنوان یکی از تخصصی‌ترین تولیدکنندگان موتور سیکلت در کشور شناخته می‌شود. اخذ نمایندگی بنللی ایتالیا ( از معتبرترین برندهای تولید موتورسیکلت با بیش از صد سال قدمت) در ایران باعث گسترش فعالیت این شرکت شد.

کسب رتبه در رضایتمندی مشتریان طی سال‌های متوالی مبین توفیق این شرکت در زمینه خدمات پس از فروش متمایز است. هدف شرکت نیکران موتور این است که مشتریان خود را نیک می‌داند و این امر راهگشای آن‌ها در انتخاب و تولید محصولاتی متمایز، با کیفیت و امن است.

آغاز فعالیت شرکت با 3 محصول بوده و فعالیت کنونی آن با بیش از 20 محصول ادامه دارد. یکی از اهداف سهامداران شرکت عرضه مستقیم محصول به دست مشتریان است و در همین راستا در کنار نمایندگان گسترده در سراسر کشور اقدام به ایجاد فروشگاه‌هایی با طراحی اختصاصی و محیطی مناسب برای سهولت دسترسی و رفاه و تکریم مشتریان کرده است.

شرکت نیکران موتور با بهره‌گیری از خرد جمعی و پایبندی به مسئولیت‌‌‌‌های اجتماعی و اعتماد به نیروهای جوان دانش محور معتقد است کیفیت و امنیت، حق تمام مشتریان است. بنابراین همواره تلاش می‌کند تا با استفاده از نیروی انسانی متخصص و متعهد و همگام با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از بهترین کیفیت قطعات با تکیه بر پویایی سازمانی محصولات خود را به مناسب‌ترین قیمت در دسترس تمامی دوست‌داران موتورسیکلت از هر طبقه اجتماعی قرار دهد.

 

نیاز اصلی کسب‌وکار

در شرکت نیکران موتور پاسارگاد صدور پلاک موتور از چالش‌هایی بود که مکانیزه نبود و این فرآیند در قالب فایل‌های اکسل و دستی انجام می‌شد. مدیریت اطلاعات بین واحد فروش و انبار و پیگیری این فرآیند برای صدور پلاک و ارسال موتور به مراکز فروش دچار اشکال بود.

همچنین نظارت و ردیابی فرآیندهای ارسال آمار نمایندگان فروش به همراه مدارک مورد نیاز مشتری و پس از آن بازدید موتور توسط کارشناس پلیس راهور و تایید آن برای صدور پلاک و ترخیص موتور سیکلت و صدور بارنامه جهت ارسال به نمایندگان فروش در سراسر کشور در مجموعه به شکل مکانیزه وجود نداشت.

 از طرفی نظارت بر تحویل محصول به مشتری نهایی و ارسال مدارک مشتری توسط نمایندگان فروش به دفتر مرکزی تا مرحله صدور سند، همگی با اتوماسیون اداری یا با پیگیری‌های تلفنی انجام می‌شد و پیگیری وضعیت‌های صدور سند امری زمان‌بر بود و هیچ اطلاعات تجمیعی در مجموعه وجود نداشت.

بنابراین ایجاد یک بستر برای حفظ و نگهداری اطلاعات تک تک فرآیندهای جاری در سازمان به دلیل جزیره‌ای عمل کردن واحدهای مختلف یک دغدغه برای مجموعه به حساب می‌آمد.

همچنین گزارش و آمار دقیق و سیستمی از عملکرد واحدهای مختلف در راستای پیش‌برد صدور پلاک و صدور سند در دست نبود. اینکه واحدهای امور فروش، انبار، بازدید، مالی و سایر واحدهای ذی‌ربط با چه حجمی از فعالیت در راستای پیش‌برد تحویل موتور و سند آن به مشتری مواجه هستند یا اینکه این فرآیندها در کجا نیازمند بهبود هستند.

 

خانم عبدی مدیر فروش و مدیر پروژه شرکت در خصوص استقرار راهکار صدور پلاک می‌گوید:

هدف و چالش اصلی شرکت نیکران موتور پاسارگاد نگهداری و ثبت اطلاعات بسیار حیاتی بوده که اکنون با راهکار صدور پلاک و مکانیزه شدن این فرآیند اطلاعات بین واحدهای فروش و انبار گردش دارد و فرآیندها را قابل پایش و گزارش‌گیری کرده است. همین موضوع باعث میسر شدن پیگیری فرآیندهای فروش، بازدید، صدور پلاک، ترخیص از انبار و در نهایت صدور سند شده است.

سرکار خانم عبدی در مورد مزایای به‌کارگیری این ماژول می‌گویند:

  • ارائه فرمت چاپی مورد تایید راهور برای بازدید و تایید صدور پلاک موتورسیکلت
  • امکان صدور بارنامه و ترخیص کالا از انبار بدون صدور حواله فروش پس از صدور پلاک
  • ارسال مدارک مشتریان توسط نمایندگان فروش به دفتر مکرکزی در قالب FTP
  • امکان ارتباط با پرتال ذی‌نفعال برای مکالمه و پیگری فرآیندهای مربوط به نمایندگان
  • ایجاد بانک اطلاعاتی کامل و جامع از اطلاعات مشتریان و نمایندگان فروش
  • مدیریت فرآیند گردش فرم‌های بازدید، پلاک‌گذاری، صدور سند و بارنامه
  • امکان دریافت خروجی از سند مالکیت مشتری به‌ شکل کاملا سیستمی