با کمک این ماژول مدیریت قرارداد ها و مناقصات از ثبت اولیه و گردش آن در شرکت و دریافت تائیدات تا صدور صورت وضعیت و محاسبه کسورات و ارسال به واحد مالی پوشش داده می شود. بهره برداران این ماژول واحد امور قرارداد ها، برنامه ریزی، مالی و مدیران واحد ها در شرکت ها می باشند و سایر واحد ها مانند فنی و مهندسی یا HSE نیز میتوانند در گردش فرآیندهای این ماژول اعم از درخواست انعقاد قرارداد، صدور قرارداد، صورت وضعیت و... مشارکت داشته باشند.
داستان موفقیت شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه

داستان موفقیت شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه

معرفی شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه

مجتمع تولید آمونیاک و اوره کرمانشاه به منظور تامین بخشی از کود شیمیایی مورد نیاز استان کرمانشاه و استان‌های همجوار در غرب کشور تاسیس شد. احداث این پروژه علاوه بر تامین کود شیمیایی مورد نیاز، در امر ایجاد اشتغال در منطقه، گسترش توان فنی استان و ارتقاء دانش متخصصین منطقه نقش بسزایی دارد.

با توجه به نیاز استان کرمانشاه و استان‌های همجوار به کود شیمیایی، احداث کارخانه تولید کود شیمیایی مورد تصویب قرار گرفت و برای تحقق این هدف، شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه در سال1375 به ثبت رسید.

در سال 1379 پذیره‌نویسی به شکل گسترده توسط شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه انجام گرفت. سپس هیئت مدیره شرکت روش مشارکت با دولت را بررسی کرده و با توجه به ضرورت احداث صنعت پتروشیمی در غرب کشور، شرکت ملی صنایع پتروشیمی با مجوز دولت، مشارکت در احداث پروژه آمونیاک و اوره را پذیرفت.

 مجتمع صنایع پتروشیمی کرمانشاه در زمینی به مساحت 295 هکتار، در استان کرمانشاه در غرب ایران، احداث شده است. بخش صنعتی مجتمع 62 هکتار را به خود اختصاص داده و 114 هکتار از این اراضی برای احداث فضای سبز لحاظ شده است.


نیاز اصلی کسب‌وکار

در شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه حجم مناقصات و مزایداتی که که در طول سال برگزار می‌شود و در نهایت به قرارداد منجر می‌شوند بسیار بالا است. مدیریت اطلاعات مناقصات، قراردادها و صورت وضعیت‌هایی که به شکل مداوم به مجموعه وارد می‌شدند؛ بسیار دشوار بود.

 همچنین نظارت بر اجرای قرارداد تا مرحله دریافت صورت وضعیت‌ها، همگی با اتوماسیون اداری یا با پیگیری‌های تلفنی انجام می‌شد و پیگیری تایید صورت وضعیت‌ها فرایندی زمان‌بر بود و هیچ اطلاعات تجمیعی در مجموعه وجود نداشت.

بنابراین ایجاد یک بستر برای حفظ و نگهداری اطلاعات تک‌تک فرآیندهای جاری در سازمان به دلیل جزیره‌ای عمل کردن واحدهای مختلف، یک دغدغه برای مجموعه به حساب می‌آمد.

همچنین گزارش و آمار دقیق و سیستمی از عملکرد واحدهای مختلف در راستای پیش‌برد قراردادها در دست نبود. اینکه واحدهای امور قراردادها، مناقصات، برنامه‌ریزی، مالی و سایر واحدهای ذی‌ربط با چه حجمی از فعالیت در راستای پیش‌برد قراردادها مواجه هستند یا اینکه این فرآیندها در کجا نیازمند بهبود هستند.


آقای مهندس مظفری مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات و مهندس امان الهی مدیر پروژه شرکت در خصوص استقرار راهکار مدیریت مناقصات و قراردادها می‌گویند:

با استقرار و به‌کارگیری ماژول مدیریت مناقصات و قراردادها، اطلاعات تمام فرآیند به شکل کامل در راهکاران حفظ و نگهداری می‌شود. با بستر ایجاد شده تمام اطلاعات به شکل یکپارچه در دسترس بوده، همچنین امکان دریافت گزارش و آمار دقیق سیستمی در راستای بهبود پیش‌برد قراردادها از تمام مراحل سهل و آسان شده است.

مهندس مظفری و مهندس امان‌الهی مهم‌ترین مزایای به‌کارگیری این ماژول را شامل موارد زیر می‌دانند:

  • پوشش فرایند مناقصه در سازمان و شرکت‌کنندگان در مناقصه
  • برگزاری مناقصه و امکان طراحی سوالات ارزیابی مناقصه
  • ایجاد تمپلیت‌های مستندات شرکت در مناقصه و قراردادها
  • امکان ارسال درخواست خدمات و انعقاد قرارداد یا برگزاری مناقصه توسط واحدها
  • گردش کامل فرایند قرارداد از انعقاد تا اجرا و خاتمه قرارداد
  • ارتباط با سیستم مالی و ارسال مستندات مالی به ماژول های مرتبط
  • پوشش تمام فرایندهای قرارداد از شرح خدمات، تعهدات، کنترل و نهایتا صدور صورت وضعیت
  • نگهداری آرشیو مستندات مناقصات و قراردادها
  • گردش کار داینامیک تمام فر ایندهای موجود در ماژول