داستان موفقیت شرکت سیمان اصفهان
درباره ی شرکت سیمان اصفهان
شرکت سیمان اصفهان با 350 نفر پرسنل مستقیم و 300 نفر پرسنل غیرمستقیم از نخستین کارخانه های سیمان در ایران است که در سال 1334 به ثبت رسید. شرکت سیمان اصفهان از سال 1382 با سیستم دلفی همکاران سیستم کار میکرد و تمامی سبدهای محصول همکاران را دراختیار داشت. این شرکت از سال 1400 شروع به استفاده از راهکاران همکاران سیستم و در کنار آن ماژول مدیریت مناقصات و قراردادهای رسام سیستم کرد.
نیازهای نرم افزاری شرکت سیمان اصفهان
عدم یکپارچگی واحد قراردادها بزرگترین مشکل این شرکت بود. اما دیگر چالشهای شرکت سیمان اصفهان درخصوص ثبت معاملات و قراردادها عبارت بودند از:
- ثبت دستی معاملات و فرآیندهای قبل از عقد قرارداد در اکسل تا پیش از ماژول مدیریت مناقصات و قراردادها.
- سیستماتیک نبودن قراردادهای کاغذی.
- گردش سند قرارداد کاغذی در میان واحدهای مربوطه و کارتابل های مختلف و طولانی شدن فرآیند ثبت معاملات و قراردادها.
- دشوار بودن روند پیگیری امور قراردادها.
- بایگانی فیزیکی قراردادهای کاغذی.
ارزش افزوده استفاده از ماژول مدیریت مناقصات و قراردادها در شرکت سیمان اصفهان
اصلی ترین ذینفعان در رابطه با به کارگیری ماژول مدیریت مناقصات؛ واحد امور قراردادها، واحد فنی و بهره برداری و واحد مالی شرکت سیمان اصفهان هستند. در ادامه به ارزشهای افزوده ی استفاده از ماژول مدیریت مناقصات و قراردادها در شرکت سیمان اصفهان اشاره شده است:
- حذف قراردادهای کاغذی در راستای محیط زیست پایدار
- سیستماتیک شدن قراردادها:
- اتچ و بارگذاری قرارداد در سیستم
- ساخت پیش نویس قراردادها و گردش آن قبل از امضای نهائی
- امکان درگیر نمودن و ارسال کارها برای افراد مرتبط با فرآیندها در سیستم
- تسهیل پیگیری امور قراردادها
- سفارشی سازی ماژولها توسط شریک توسعه همکاران سیستم و به دنبال آن افزایش سرعت در روند انجام کارها
سخن آخر:
با کمک شریک توسعه همکاران سیستم توانستیم اصلاحات مورد نیازمان را به بسته اضافه کرده و بتوانیم در انتشارهای بعدی از آن استفاده کنیم. از این بابت واقعاً راضی و خرسند هستیم، چون علاوه بر رفع تمامی نیازهای سازمان، چابکی فرآیندهای درون سازمانی نیز بیشتر شده و کارها با سرعت بیشتری انجام میشوند.